zondag 7 augustus 2011

Aircondiritis

Hoi (kuchkuch!),

Ik ben geveld door aircondiritis! Een door mezelf bedachte term, die werkelijk bestaat; ik ben ziek van de airconditioning waar ik zo'n 7 uur per dag in doorbreng. In mijn woning heb ik bewust geen airco, ik heb er nooit goed tegen gekund. Elke vakantie die ik doorbracht met (gedeeltelijk) gebruik van de airconditioner heb ik nog altijd met een flinke kou of de griep moeten bekopen. De school waar ik werk is bezaaid met die apparaten dus ik kom er gewoon niet onderuit.
Voel me zo belabberd!

Het is prettig om te werken in een koele omgeving, maar overdrijven is ook een kunst. De laatste 4 dagen ging het van kwaad tot erger. Het begon met eindeloze niesbuien en dan weet ik al hoe laat het is. Momenteel zitten m'n holtes potdicht en lopen stralen groen en geel glibberspul mijn neus en als ik hem ophaal (haal op die wekker, snot is lekker!) heb ik van die groene harde eilandjes in m'n mond, grrrrr! Alsof ik nog niet genoeg zweet hier...mijn bed voelde vanochtend als een lek waterbed en m'n hele lijf doet pijn.

En nog maar een...
De oorzaak is waarschijnlijk niet zozeer de airco op zich maar de bacteriën die zich ophopen in de filters. De school en waarschijnlijk ook vele hotels hier hebben geen onderhoudscontracten of vaste schoonmaakbeurten voor die ondingen en maken ze schoon als de filters zwart of verstopt zijn zodat het apparaat al haast niet meer werkt omdat ie zijn lucht niet meer kwijt kan. Ik ben er in elk geval mooi jarig mee. Ik moet gewoon blijven werken (niet werken=geen poen) en dat wordt de komende week (examens) alleen maar meer. Heb vandaag (zondag!) zelfs 2 uur gewerkt om alle resultaten in de computer in te voeren van elke student. Dus als je het niet erg vind hou ik het dit keer echt kort. Heb geen zin om nog meer te klagen, word niemand beter van, ik ga de bank op. Hopelijk de volgende keer wat meer leesplezier, heb nu geen puf meer om verder te gaan...ik ga bankhangen!

tot gauw

3 opmerkingen:

  1. och sies je wordt ook zo snel ziek van de airco ik kan er ook niet tegen hoopelijk worden ze n keer schoon gemaakt doe maar eens flink stomen dan wordt alles weer open groetjes tot gauw

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi leon
    van harte beterschap met je aircondiritis
    hopelijk ben je er snel weer bovenop
    gr.agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Lei

    Dan zal ik wel aircondiritis (die moet ik onthouden, haha) in de auto hebben opgelopen, zit hier ook al dagen te snotteren.
    Nou heeeel veel beterschap, en sterkte op je werk.

    Groetjes Ca

    BeantwoordenVerwijderen