maandag 29 augustus 2011

Computerproblemen

Hallo beste mensen,

Even een kort bericht voordat ik met een verhaal kom. Het is inmiddels een dikke week geleden dat ik voor het laatst schreef. Reden daarvoor is het feit dat mijn laptop steeds meer mankementen kreeg en ik tijdens het opstarten alleen al een compleet ontbijt (met verse jus) zou kunnen bereiden, of een hele wand van mijn woning behangen (niet dat ik daar specifiek zin in heb, maar dat is het enige dat me te binnen schiet), zoooo langzaam! Ik moet toegeven dat het niet de schuld van mijn laptop is (hij was flink ziek) maar het feit "van uitstel komt afstel" en "ik doe het de volgende week wel", aangezien ik hem in zijn tweejarige leven nog nooit opnieuw geherinstalleerd heb, dusss...
Windows had het even gehad met mij...

Aangezien ik erg tegen de klus opzag, kwam de vakantieweek perfect uit, een uitgelezen kans...ware het niet dat ik de hele taak in zijn geheel zwaar onderschat heb. Ik ben in totaal zo'n 10 dagen bezig geweest om het geheel af te stellen, alle programma's opnieuw installeren, het systeem te perfectioneren en veilig te stellen met een speciaal back-up programma. Vooral de slakkerig langzame internetsnelheid in Cambodja heeft hierin een mega-rol gespeeld. Het updaten van windows alleen heeft al meer dan een volle dag gekost, dus je kunt je voorstellen dat ik daar nooit meer aan wil en met die back-up hoeft dat ook voor een lange tijd niet meer.

Man bijt laptop... ik kan er helemaal inkomen!
Er is in de afgelopen dagen veel gebeurd en dat is op dit moment te veel om ff hier neer te zetten. Mijn wereld staat weer even op z'n kop (positief gezien) en ik heb de laatste week weer gemiddeld wat minder geslapen. Vandaag lag ik met voorbedachte rade vroeg in "het mandje" maar het mocht niet baten. Na twee uur woelen zit ik hier weer te typen en het is weer bijna 1 uur. Om 6 uur weer op dus dat gaat weer lekker. Ik hou het nog ff spannend wat betreft afgelopen week. Met 'n dag of 2/3 meer leesvoer.

Dusss...

Tot dan!

Ps. stem ff op de enquête, leuk voor de lol!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten